ענין הארוסין, הוא מטרת המפקד בפרשת במדבר, כלומר, מי זכאי להיות מאורס לה' לעולם?

בס"ד

שלום וברכה לכל בית ישראל,

פרשת במדבר פותחת בתנאים למפקד, שמתבקשים משה ואהרן לערוך, במדבר סיני, באחד לחודש השני, בשנה השנית לצאתם ממצרים. וזה לשונו: "שְׂאוּ, אֶת-רֹאשׁ כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, לְמִשְׁפְּחֹתָם, לְבֵית אֲבֹתָם--בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, כָּל-זָכָר לְגֻלְגְּלֹתָם. מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כָּל-יֹצֵא צָבָא בְּיִשְׂרָאֵל--תִּפְקְדוּ אֹתָם לְצִבְאֹתָם, אַתָּה וְאַהֲרֹן". (במדבר ב' ג').

ייתכן שהקורא הקורא את הפסוקים הללו, רואה בעיני רוחו, כוחות צבא, חגורים מדים עומדים במסדרים ומצדיעים, אך התורה אינה תסריט של הפקת קולנוע בת זמננו, התורה היא שמותיו של הקב"ה, כלומר כל שם הכתוב בתורה מעיד על התלבשות האור האלוקי, בכלי, הנוצר בנפש האדם פנימה, כתוצאה מהזדקקות לקשר של האדם עם בורא עולם. וזהו ענין המפקד שאנו עדים לו בפרשת במדבר.

היות שהתורה מדברת באדם אחד, הרי שהמפקד מתאר בפנינו, אילו כלים, כלומר אילו חסרונות נפשיים קיימים בתוכינו פנימה, הזכאים להפקדת האורות האלוקיים בהם.

את המאמר שנשמע כתב רבי ברוך שלום הלוי אשלג זצ"ל, והוא מופיע בסדרת הספרים ברכה ושלום, כרך ב', פרשת במדבר. במאמר זה מתאר הרב, שסיבת המפקד הוא אירוסין בין עובד ה' לה', ומוסיף ומתאר עוד תנאים לאירוסין הללו, מלבד התנאים הראשוניים המופיעים בפסוקים לעיל, וכל מי שרוצה לשמוע על תנאי האירוסין הללו, מוזמן להאזין למהדורת השמע הבאה.

חודש סיון טוב והאזנה נעימה


intro/outro: Sammy's Medley, Creative Commons
rss podcast feed