תגובה אחת

  1. גלית אלון
    17 בפברואר 2013

    תא חזי, וישב יעקב בארץ מגורי אביו,
    מאי מגורי אביו,
    כד”א מגור מסביב, גכל יומוי הוה דחיח והוה בדחילו…שואל מהו מגורי אביו.
    ומשיב, הוא כמו שאתה אומר מגור מסביב, כי כל ימיו היה מתיירא והיה בפחד.
    וישב יעקב ר’ אליעזר אמר, שנתקשר וישב במקום ההוא שנתאחד בחשך. בארץ מגורי אביו הוא בדיוק.
    כלומר, מלמדנו שהמגור ופחד הזה הוא של אביו יצחק שהוא מקו שמאל. בארץ כנען, נקשר המקום במקומו.

    פירוש.
    הנוקבא נקראת *ארץ, ובעת שנקשרת בקו שמאל, שהוא אביו של יעקב, היא נקראת ארץ כנען. וז”ש אתקשר אתרא באתריה שארץ כנען נקשרה במגורי אביו, שהוא קו שמאל.
    מגורי אביו, זה דין קשה, שה”ס קו שמאל דז”א.*בארץ מגורי אביו, הוא כמו שלמדנו ש*ארץ היא *דינא רפיא. שהיא ארץ שנתאחדה ונמשכת מדין קשה, שהוא קו שמאל, ובה נתישב יעקב ונתאחז בה

    פירוש,
    אור ז”א הוא מלמעלה למטה, ולפיכך אם הקו שמאל מאיר בו נמשך ממנו דין קשה מאד, כי ה”ס חטא ד*עץ הדעת כנודע, אמנם הנוקבא, שהארתה היא בבחינת אור נקבה המאירה רק ממטה למעלה ואינו נמשך למטה, ע”כ אפילו מטרם שנכללה בימין, אין בה דין קשה אלא דין רפה. וז”ש בארץ מגורי אביו וכו’ ההוא דינא רפיא וכו’ וביה אתישב יעקב. שהוא נתישב *בארץ שה”ס הנוקבא, והיא רק דינא רפיא ולא דינא קשיא כמגורי אביו

    (זהר וישב הסולם כ)

    הגב

השאר תגובה

חזור להתחלה