מדוע התשובה לשאלה "למה?" היא "ככה"

שלום וברכה לכולם,

תמונה Marco Bellucci

מדוע התשובה לשאלה הפשוטה "למה?" היא "ככה". נתבונן במילה למה המופיעה בתהלים כ"ב ב', "אֵלִי אֵלִי לָמָה עֲזַבְתָּנִי רָחוֹק מִישׁוּעָתִי דִּבְרֵי שַׁאֲגָתִי". יכול היה המשורר להשתמש בצרוף המילים מדוע עזבתני, אם כן מדוע בחר במילה למה, מהו הסוד המסתתר מאחורי מילת השאלה למה? ויש לומר כי את המילה למה יש לקרוא כשתי תיבות: ל - שפירושה בעבור, ו - מ"ה.

נסביר את הדברים: מ"ה הוא גימטריה אד"ם, שהוא גימטריה 45, והוא גם שם הוי"ה במילוי אלפין. שם הוי"ה פשוט נכתב ד' אותיות: י', ה', ו', ה', ובמילוי אלפין (כלומר במילוי האות אלף) נכתב כך: יוד, הא, ואו, הא, שהוא גימטריה 45 שהוא גימטריה מ"ה או אד"ם. וכאשר אומר דוד המלך, "אלי אלי למה עזבתני", כוונתו לומר בעבור "מה" עזבת אותי. כלומר עזבת אותי כדי שאתקרב אליך באמצעות השם מ"ה, שהוא שם הוי"ה במילוי אלפין, שהוא גימטריה אד"ם, כי האדם הוא עצם רוחני, לכן עזבת אותי כדי שאתקרב אליך ואדמה אליך באמצעות השם מ"ה. לכן בעבור מ"ה עזבת אותי. ואז משפט המשורר לא נשמע כשאלה, אלא כהגדה.

לכן גם התשובה העממית על השאלה "למה?" היא "ככה", כי ככ"ה היא גימטריה אד"ם, או מ"ה, ומתקיים שווי צורה רוחני בין השאלה לתשובה.

כל טוב לכולם שמחה וברכה בכל אשר תפנו