מהו המשל המקופל במידות תיבת נח

שלום לכולם,

מדוע טרחה התורה למסור לנו תאור מפורט של מידות התיבה שבנה נח. הנה אנו רואים כי במרוצת ההסטוריה ניסו ואף הצליחו אנשים שונים לבנות את תיבת נח המקורית ושמחו מאוד בהישג הנכבד, אך האם התורה היא מדריך לאדריכל הצעיר, האם היא גמנסיון להנדסה אזרחית, או שהתורה אינה מדברת כלל על עניינים גשמיים, על מה בעצם מדברת התורה נקרא את הפסוקים ונתבונן בהם.

וכך אומר האלהים לנח בבראשית פרק ו': "וְזֶה, אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה אֹתָהּ:  שְׁלֹשׁ מֵאוֹת אַמָּה, אֹרֶךְ הַתֵּבָה, חֲמִשִּׁים אַמָּה רָחְבָּהּ, וּשְׁלֹשִׁים אַמָּה קוֹמָתָהּ". שלושה מספרים עיקריים מופיעים במידות התיבה, שלוש מאות אמה, חמישים אמה, ושלושים אמה. כאשר נמיר את המספרים בהם נוקבת התורה לאותיות נקבל את המשוואה הבאה:

שלוש מאות  = 300 = ש

חמישים  = 50  = נ

שלושים  = 30  = ל

משלוש האותיות הנתונות ניתן להרכיב את המילה לשן, כלומר לש(ו)ן, לאמור התיבה אשר בנה נח אינה אניה פיסית של חברת צים, מיירון שיפינג או כל חברת ספנות אחרת, אלא התיבה אשר בנה נח היא גשר וקשר נפשי - מנטלי השנוצר באמצעות לשון שפה תקשורת ודיבור, כי רק באמצעות הלשון והשפה יכול האדם לבנות גשר וליצור קשר מעל כל פני מים סוערים באשר הם, מעבר למבול הזמן, ולהתחבר לאינסוף.

ברוך ה' לעולם אמן ואמן