מהו פירוש הפסוק יְהוָה רֹעִי, לֹא אֶחְסָר

שלום וברכה לכל בית ישראל,

ה' רועי לא אחסר, תמונה EssjayNZ

ה' רועי לא אחסר, תמונה EssjayNZ

מה פירוש הפסוק יְהוָה רֹעִי, לֹא אֶחְסָר (תהלים כג א), היה צ"ל ה' רועי לא יחסר, כי אם ה' רועי, כלומר אם ה' הוא רועה האמונה שבי, הרי שע"י שלא יחסר לו דבר, גם לי לא יחסר דבר. אם כן מדוע כתב דוד המלך ע"ה יְהוָה רֹעִי, לֹא אֶחְסָר? כדי להשיב על שאלה זו יש להתבונן באותיות. אות א' מורכבת מאות ו' מונחת באלכסון, ושתי אותיות י'. כאשר אות י' ראשונה נכתבת מימין ולמעלה לאלכסון האות ו', ואות י' שניה, נכתבת משמאל ולמטה לאות ו'. אות י' העליונה מסמלת כלי השפעה זכים שהם בחינת ספירות כתר וחכמה, ואות יוד תחתונה מסמלות כלי קבלה עבים שהם בחינת ספירות בינה, תפארת ומלכות. כאשר האות ו' מסמלת את חצית המדרגה לשניים, כאשר כלי השפעה מעל (בסתר) המדרגה, שהיא אות י' ראשונה, (שהם בחינת מי חסדים, מים עליונים) וכלי קבלה היוצאים מחוץ למדרגה, שהיא אות י' שנייה שהם בחינת מי גבורות, מים תחתונים.

האות אלף מורכבת מאות ו' מונחת באלכסון ושתי אותיות י', אות י' מימין ולמעלה, ואות י' משמאל ולמטה

האות אלף מורכבת מאות ו' מונחת באלכסון ושתי אותיות י', אות י' מימין ולמעלה, ואות י' משמאל ולמטה

כעת אם היה דוד המלך כותב    יְהוָה רֹעִי, לֹא יחסר, זה נכון, אך השימוש בצורה זו של הפועל, גוף שלישי יחיד נסתר מוציא את האדם מן המשחק, כלומר ה' עושה הכל ואנחנו פאסיביים, והוא מצב של קליפת ישמעאל, מה שאם כן שימוש בפועל אחסר, עם האות א' בראש הפועל, שהיא אלופו של עולם (כי אות אלף מורכבת מאות ו' מונחת באלכסון ושתי אותיות יוד מחוברות אליה, כפי שכתבנו לעיל, וגימטריה של שלהן כי כ"ו, כמו של שם הוי"ה פשוט, כך שבמקום לכתוב שם הוי"ה פשוט, נוכל לכתוב את האות אלף) כוללת את ההוי"ה בכל מצב שבו נמצא האדם, בין שמשפיע לאדם חסדים, ובין שמשפיע לו גבורות, ומשום כך האדם שמח ונמצא בקו אמצעי, מפני שהוא דבוק בשורש, שהוא אלופו של עולם.

להסבר מפורט על מבנה האות א' הפועל בעולמות ראו מאמר הרבי ברוך שלום הלוי אשלג זצוק"ל מתוך סדרת הספרים ברכה ושלום, המאמר המצוטט כאן הוא מאמר צב, מהו שהסולם הוא באלכסון בעבודה? מתוך כרך א' בסדרה.

מבנה האות א' בעולמות

מבנה האות א' בעולמות

חג שמח לכל בית ישראל