אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת, כִּי יְהוָה הוּא הָאֱלֹהִים: אֵין עוֹד, מִלְּבַדּוֹ.

בס"ד

כותב הנביא מלאכי, "הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם, אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא--לִפְנֵי, בּוֹא יוֹם יְהוָה, הַגָּדוֹל, וְהַנּוֹרָא. וְהֵשִׁיב לֵב-אָבוֹת עַל-בָּנִים, וְלֵב בָּנִים עַל-אֲבוֹתָם". מהו נורא? וכותב בראשית כח, "מַה-נּוֹרָא, הַמָּקוֹם הַזֶּה:  אֵין זֶה, כִּי אִם-בֵּית אֱלֹהִים, וְזֶה, שַׁעַר הַשָּׁמָיִם. אם כן, יום ה' הגדול והנורא, הוא הארה שיש בה כדי להיות בית לאלהים, ובית לאלהים הוא שער להשפעה, בחינת שמים. נמצא התנאי המקדים ליום הנורא הוא בואו של אליה הנביא, שתפקידו להשיב לב-אבות על בנים ולב בנים על אבותם.

איך נגשים למשימה?

בכך עוזר תהלים וכותב, "עָלִיתָ לַמָּרוֹם שָׁבִיתָ שֶּׁבִי לָקַחְתָּ מַתָּנוֹת בָּאָדָם" (סח, יט) נשאלת השאלה מי עלה למרום, שבה שבי ולקח מתנות באדם? על כך באה תשובה אליהו התשבי שכן שבית אותיות תשבי, ומהו לקחת מתנות באדם? ועל כך בא פרוש לָקַחְתָּ מַתָּנוֹת באמצעות השם אדם, כי שם אדם גימטריה מ"ה ושם הויה במלוי אלפין הוא מ"ה. רוצה לומר בידי אליהו התשבי מפתחות השוויון בין אבות לבנים. כיצד? באמצעות המשוואה שיוצר משלי לד "מה שמו ומה שם בנו כי תדע" כלומר מה הוא שמו כלומר הויה במילוי אלפין, "יוד, הא, ואו, הא" גימטריה מ"ה , ומ"ה הוא שם בנו של יקוק הוא אדם גימטריה מ"ה. איך יכול לקחת התשבי מתנות? כי ביד התשבי מפתח השוויון (הסיסמא בחינת password) להשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם, וזה סוד תיקו שאומרת הגמרא ת'שבי י'תרץ ק'ושיות ו'בעיות. נמצא איך יכול מישהו לקחת שבי ממרום? על ידי השתוות הצורה למרום. איך עושים זאת? משווים צורה ליוצרה. נמצא אליהו התשבי יכול להשוות צורה ליוצרה על ידי השבת לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם. כיצד ? ראשית כל ישובו, ובעת שישובו מתקיים שוויון.

זאת ועוד כיצד מורכב השם אליהו? ממילת יחס : אֵלַי + הוּא, [כינוי הנסתר] [כי כאשר יש שניים אתה ואני ,נוכח ומדבר, ואנו מצביעים על אדם שלישי ואומרים "הוא" ומתכוונים למרוחק מאתנו, לנפרד, או לנסתר מעינינו]. נמצא שכאשר אתה קורא בשם אליהו אתה מחזיר את בחינת הנסתר, הנפרד והנעלם שבו אליך, ומשיב את הא' המופיעה אחרונה בכינוי הוא, שהיא אלופו של עולם, למקומה בראש מילת היחס אלי, באופן בו נדבקת הא' האחרונה של כינוי הוא, לאלף הראשונה של מלת יחס אֵלַי, וכך נתקבל תשלום השם החדש, השב בתשובה מלאה, אליהו. לפיכך נמצא בשם אליהו את משמעות התשובה מאהבה, כלומר אֶל + יהו, רוצה לומר אם פנינו אל יהו ,הא תתאה כבר אינה נפרדת משם הויה כי פניה למזרח לכוון אל יהו. נמצא בשם אליהו אתה מוצא דברי מלאכי "שׁוּבוּ אֵלַי" כלומר תשיבו את בחינת הנסתר שבי, שכן בגלות אני נקרא הקדוש ברוך הוא, בחינת נעלם נסתר ונפרד, וכאשר תשיבו אותי, אז "אָשׁוּבָה אֲלֵיכֶם", כי כאשר אות אלף הנבחנת להיות אלופו של עולם מופיעה ועומדת על מקומה כבראשונה אז יופיע אור הגאולה.