כך דרכה של תורה, לפי הבאור שניתן בפתח אליהו זכור לטוב

"אַנְתְּ הוּא דְּאַפַּקְתְּ עֶשֶׂר תִּקּוּנִין וְקָרֵינָן לון עֶשֶׂר סְפִירָן".

"אַנְתְּ הוּא דְּאַפַּקְתְּ עֶשֶׂר תִּקּוּנִין וְקָרֵינָן לון עֶשֶׂר סְפִירָן".

במשנה מסכת אבות  פרק ו' משנה ד' : "כַּךְ הִיא דַּרְכָּהּ שֶׁל תּוֹרָה, פַּת בַּמֶּלַח תֹּאכֵל וּמַיִם בַּמְּשׂוּרָה תִּשְׁתֶּה וְעַל הָאָרֶץ תִּישָׁן וְחַיֵּי צַעַר תִּחְיֶה וּבַתּוֹרָה אַתָּה עָמֵל אִם אַתָּה עֹשֶׂה כֵּן אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ אַשְׁרֶיךָ בָּעוֹלָם הַזֶּה וְטוֹב לָךְ לָעוֹלָם הַבָּא":

כדי להבין את דברי המשנה במסכת אבות נפעל מספר פעולות:

א) ראשית חכמה נקרא תחילה פסוק מקביל מפתח אליהו זכור לטוב בארמית.

ב) נתרגם את הפסוק לעברית,

ג) ונחבר את התרגום העברי של פתח אליהו למשנה במסכת אבות.

וכך אומר הפתח אליהו : "אַנְתְּ הוּא דְּאַפַּקְתְּ עֶשֶׂר תִּקּוּנִין וְקָרֵינָן לון עֶשֶׂר סְפִירָן לְאַנְהָגָא בְהון עָלְמִין סְתִימִין דְּלָא אִתְגַּלְיָן וְעָלְמִין דְּאִתְגַּלְיָן, וּבְהון אִתְכַּסִּיאַת מִבְּנֵי נָשָׁא". אתה הוא שהוצאת עשרה תיקונים הנקראים עשר ספירות להנהיג בהם עולמות סתומים שאינם מתגלים ועולמות נגלים, ובהם התכסית מבני אדם. "וְאַנְתְּ הוּא דְקָשִׁיר לון וּמְיַחֵד לון". ואתה הוא הקושר אותם ומייחד אותם.

כעת נקרא את המסכת לפי באור פתח אליהו זכור לטוב :

                                                  כך היא דרכה של תורה (כתר)

פת במלח תאכל = (חכמה)                                                           ומים במשורה תשתה = (בינה)

ועל הארץ תישן = (חסד) *                                                                    וחיי צער תחיה = (גבורה)

                                                  ובתורה אתה עמל  = (תפארת)

אם אתה עושה כן = (נצח)                                                                        אשריך וטוב לך = (הוד)

                                                     אשריך בעולם הזה  =  י(סוד)

                                             וטוב לך בעולם הבא  = מלכות (שמים).

כל טוב הצלחה וברכה, והתיחסות לעולם כפי שמבאר פתח אליהו זכור לטוב

...

* איזהו חסיד, המתחסד עם קונו 

תמונה  Willemvdk