מהו עָנִי וְרֹכֵב עַל-חֲמוֹר

בס"ד

"וַיַּחֲבֹשׁ אֶת-חֲמֹרוֹ", הוא שרכב עליו אברהם, הוא החמור בן האתון שנבראת בין השמשות, שנאמר, "וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר",הוא החמור שרכב עליו משה בבואו למצרים, שנאמר, "וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת-אִשְׁתּוֹ וְאֶת-בָּנָיו, וַיַּרְכִּבֵם עַל-הַחֲמֹר", הוא החמור שעתיד בן דוד לרכוב עליו, שנאמר "עָנִי וְרֹכֵב עַל-חֲמוֹר" (זכריה ט ט).

                                                                                             פרקי דרבי אליעזר פרק ל"א 

מדוע חובש אברהם את חמורו? חמור אותיות חומר, חבישה היא אותיות חשיבה, חבישת החמור היא משל לחשיבת החמור שבי או החומר שבי ,שרוצה לקבל לעצמו בלבד.

כאשר חובש אברהם את חמורו הוא למעשה מגביל ומתחם את החומר שבו, כאשר אדם מגביל את החומר שבחייו, הוא יכול לעלות מעליו וגם לרכוב עליו. מצב עגום בחייו של אדם, הוא כאשר רוכב חמור על אדם, כלומר כאשר חומר רוכב על רוח. וראה כי אותיות חומר מכילות בתוכן אותיות רוח ולא להיפך.

כעת מהו עָנִי וְרֹכֵב עַל-חֲמוֹר הנאמר במשיח?

חמור הוא אותיות חומר, רוכב הוא האדם המנהיג את עולם החומר.

מהו עני? עני גימטריה ק"ל. ק"ל הן מאה ושלושים, י"ג מידות רחמים המתלבשות בעשר ספירות בלי-מה, עליהן נאמר "הִנֵּה יְהוָה רֹכֵב עַל עָב קַל וּבָא מִצְרַיִם" (ישעיה יט א).

מהו סודו של משיח עני ורוכב על חמור? עני עולה גימטריה ק"ל שהוא מרכבה לי"ג מידות רחמים המתלבשות בי' ספירות, ורוכב על חמור הוא התנאי להתגלות המשיח, שרוח האדם שבו רוכבת על החמור שבו.

בברכת גילויו של משיח לכל אחד ואחת מאתנו.

שנה טובה ומתוקה.

...

תמונה Some rights reserved by mherrero