מהו שנאמר בפנימיות וַתִּרְבִּי וַתִּגְדְּלִי, וַתָּבֹאִי בַּעֲדִי עֲדָיִים: שָׁדַיִם נָכֹנוּ

בס"ד

שלום וברכה לכולם,

מהו בעדי עדים בפניומיות

מהו בעדי עדיים בפניומיות

מהו שאמר הנביא "וַתִּרְבִּי וַתִּגְדְּלִי וַתָּבֹאִי בַּעֲדִי עֲדָיִים שָׁדַיִם נָכֹנוּ" (יחזקאל ט"ז ז')? שאנו קוראים בהגדה של פסח?

ויש לומר כי הפסוק נאמר על כנסת ישראל, שלושת הפעלים ותרבי ותגדלי ותבואי, מציינים שלושה מצבים, ותרבי מלמד על פריה ורביה שהיתה לישראל במצרים שנאמר "וַיֵּשֶׁב יִשְׂרָאֵל בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם בְּאֶרֶץ גֹּשֶׁן וַיֵּאָחֲזוּ בָהּ וַיִּפְרוּ וַיִּרְבּוּ מְאֹד", (בראשית מ"ז, כ"ז).

ותגדלי מלמד על יציאת מצרים שנאמר גַּם הָאִישׁ מֹשֶׁה, גָּדוֹל מְאֹד בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, וסמוך לו  כַּחֲצֹת הַלַּיְלָה, אֲנִי יוֹצֵא בְּתוֹךְ מִצְרָיִם. וּמֵת כָּל-בְּכוֹר, בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם--מִבְּכוֹר פַּרְעֹה הַיֹּשֵׁב עַל-כִּסְאוֹ, עַד בְּכוֹר הַשִּׁפְחָה אֲשֶׁר אַחַר הָרֵחָיִם; וְכֹל, בְּכוֹר בְּהֵמָה (שמות י"א).

ותבאי שנאמר וַיִּתְיַצְּבוּ, בְּתַחְתִּית הָהָר (שמות י"ט) למתן תורה.

גם ניתן לפרש כי שלושת הפעלים סובבים על ג' הקווין חסד דין ורחמים או ימין שמאל ואמצע באופן הבא, ותרבי במצרים  - קו שמאל (דין), ותגדלי במצות המילה - קו ימין (חסד), ותבואי למרגלות הר סיני - קו אמצעי (רחמים).

מהו אם כן כן פירוש הביטוי בעדי עדיים? יכול אדם לומר כי בעדי עדיים הוא שיא היופי ומירב התכשיטים, כפי שמקשטים כלה לקראת החתן, אך זהו פירוש חיצוני, מהו אם כן הפירוש הפנימי של בעדי עדיים? ויש לומר כי מילת בעדי היא גימטריה של שם אלהים, (86) וכאשר נתבונן במילה עדיים נראה כי אות ע' כתובה משלוש אותיות ו', אות ד' משתי אותיות ו', אות ם' סופית ארבע אותיות ו', בסך הכל תשע אותיות ו', תשע פעמים שש שהיא ערכה של אות ו' נותנות 54 ועוד שתי פעמים י' הרי 74, או עד. כלומר הצרוף בעדי עדיים פירושו עד ששם אלהים נהיה שם הויה, שהוא מקום הזיווג, כמו שכתוב שׁוּבָה יִשְׂרָאֵל עַד יְהוָה אֱלֹהֶיךָ ( הושע י"ד ב').

גם מילת עד היא אותיות דע שהוא מקום הזיווג בין חכמה ובינה, בין הבורא לנברא, ככתוב דע את אלוקי אביך ועבדהו (דברי הימים א' כ"ח).

ומהו שדים נכונו? שדים גימטריה שנ"ד ועם הכולל שהוא אחד הרי שנ"ה והוא רומז לפרצוף לבנה (הנוקבא), נכנו, נחלק לשני חלקים כ"ו, נ"נ, כ"ו הוא גימטריה של שם הויה, נ"נ גימטריה מאה, שהיא אמה, או אימא בינה, והפירוש שדים נכונו הוא שפרצוף לבנה מואר בשם הויה, הוא שמו במידת הרחמים, המושפע מאימא בינה.

שנה טובה לכולם