מעשה בישראלים שהלכו לישון

בס"ד

מעשה בישראלים שהלכו לישון בשנת 1981 בשעה שהביאו טלויזיות צבעוניות לארץ, נרדמו ליד המסך המרצד, וחלמו שהם מוסרים את סיני למען הסכם שלום עם מצרים (אפריל 1982). ביוני אותה שנה הם המשיכו לחלום וגילו שהם עולים למלחמה בלבנון שנמשכה שמונה עשרה שנים. החלום היה ארוך אז באמצע הם חלמו חלום קטן על אנתיפאדה ומשדעך החלום זה החל חלום חדש, בחלום החדש הופיעו טילי סקאד מעיראק, אבל איש איש לא התעורר מהחלום כי קולות נפילת הסקאד היו עמומים ובחדר הפרטי של כל אחד כבר היה מכשיר וידאו ואנשים החליפו קלטות וידאו מתוך חלום והמשיכו לישון.

הם המשיכו לחלום חלומות מוסיקליים אל תוך נגני הדיסקים שהם קנו ובין לבין התפארו בכך שהם קונים דיסקים מקוריים ולא צורבים אותם כמעשה גנב. את החופשה השנתית בארץ הם החליפו בחופשה ארבע שנתית בחו"ל כי שם יש עונות, ולחברים בארץ ספרו שהחלומות בחו"ל הרבה יותר וורודים.

הם המשיכו לישון כשאהוד ברק נער את אדרתו בשעת לילה מאוחרת וקפל את צה"ל מלבנון, וגם כאשר עלה שרון להר הבית בערב ראש השנה התשס"א. גם האינתיפאדה החדשה בת למילניום הנאור לא טלטלה אותם משום חלום ולא הקיצה אותם משנתם, מה עשו הישראלים החולמים? החליפו את המכונית בג'יפ ואת הסירה ביאכטה ויצאו לתור בעולם, הרי מישהו חייב לעשות טיול סובב עולם בנוסח ז'ול וורן או בנימין מטודלה.

בשעה שחלמו הישראלים ונחה להם נפשם, התעוררו גלי מחאה בעולם, הם ישנים צעדו ברחובות ולא ידעו למה, יש האומרים כי העלו את מחירי הקוטג', ויש האומרים כי העלו את מחירי שכר הדירה,  יש האומרים כי העלו את מחירי הדלק, אבל איש אינו זוכר מדוע הם צועדים, כי למעשה הם הולכים ישנים וחולמים. גם רעידת האדמה ששלחו להם הספיקה רק לציוץ אחד בטוייטר, ומשזו נרגעה הם החליפו צד במיטה משכו כרית התעטפו בשמיכה והמשיכו לישון.

בשמים התיישבו חכמים לטקס עצה, איך להעיר ולעורר את הישראלים משנתם, הרי אומרת מגילת שירים השירים בפרוש,  "הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִַם, בִּצְבָאוֹת, אוֹ, בְּאַיְלוֹת הַשָּׂדֶה:  אִם-תָּעִירוּ וְאִם-תְּעוֹרְרוּ אֶת-הָאַהֲבָה, עַד שֶׁתֶּחְפָּץ" (שיר השירים ב,ז) ופסוק ממגילת שיר השירים לא ניתן לעקוף.

או אז עלה במחשבה כי מחלוקת לשם שמים בברכה יסודה וחתמו את הפוסט בפסוק, "שְׁחוֹרָה אֲנִי וְנָאוָה בְּנוֹת יְרוּשָׁלָ‍ִם כְּאָהֳלֵי קֵדָר כִּירִיעוֹת שְׁלֹמֹה. (שיר השירים א ה').

וכאשר יתעוררו הישראלים משנתם ויגלו בבוקר כי דמותם המשתקפת אליהם במראה היא שחרחורת ושזופה מה יגידו?  אַל תִּרְאוּנִי שֶׁאֲנִי שְׁחַרְחֹרֶת שֶׁשֱּׁזָפַתְנִי הַשָּׁמֶשׁ בְּנֵי אִמִּי נִחֲרוּ בִי שָׂמֻנִי נֹטֵרָה אֶת הַכְּרָמִים כַּרְמִי שֶׁלִּי לֹא נָטָרְתִּי?" (שיר השירים א ו).