גַּן נָעוּל, אֲחֹתִי כַלָּה

גַּן נָעוּל, אֲחֹתִי כַלָּה; גַּל נָעוּל, מַעְיָן חָתוּם (שיר השירים ד', י"ב).

תיקוני זהר דף ה/א

דרגא חמישאה ביראת ה' אוקמוהו מארי מתניתין, כל הקודם יראתו לחכמתו חכמתו מתקיימת, וכל הקודם חכמתו ליראת חטאו אין חכמתו מתקיימת, דכל הקודם חכמתו ליראתו למה הוא דומה, למי שמסרו לו מפתחות הפנימיים, ולא מסרו לו מפתחות החיצוניים, במה יכנס:

דרגה חמישית ביראת ה' העמידו בעלי המשנה, כל הקודם יראתו לחכמתו, חכמתו מתקיימת, וכל הקודם חכמתו ליראת חטאו אין חכמתו מתקיימת, דכל הקודם חכמתו ליראתו למה הוא דומה, למי שמסרו לו מפתחות הפנימיים, ולא מסרו לו מפתחות החיצוניים, במה יכנס:

שנה טובה לכל


כתיבת תגובה

5 תגובות בנושא “גַּן נָעוּל, אֲחֹתִי כַלָּה

  1. שִׂימֵנִי כַחוֹתָם עַל לִבֶּךָ כַּחוֹתָם עַל זְרוֹעֶךָ כִּי עַזָּה כַמָּוֶת אַהֲבָה (שיר השירים, ח ו)

  2. ונתחיל לבאר ענין דלתות וצירים ומ"ן אלו מה ענינם דע כי מצאנו בזוהר ב' כינוים אל המלכות, והם
    ציון
    וירושלים.

    וביאורם הוא כי נקודת היסוד של הנוקבא נקרא ציון כמ"ש באדרת האזינו, כי ציון בנוקבא כבית רחם לאתתא.
    ואמנם נקודת המלכות שבנוקבא היא נקראת ירושלים.

    ונמצא כי בחינת המלכות שבנקבה, איננה בחי' גמורה כשאר הט' ספירות שבה, שהם בחינת גמורות, מן הכתר עד היסוד שבה כדמיון הדכר ממש, אבל המלכות שבה אינה רק הארה מועטת בכל שהוא, רמוזה באותה הבשר העב הבולט ועומד שם כנזכר,

    והטעם הוא, לפי שכל בחינת הנקבה נקרא מלכות, וע"כ אחר שכל עצמה היא מלכות אין צורך להיות בה בחינת מלכות, ולכן לא היתה המלכות שבה בחינה גמורה כנזכר.
    ואמנם מה שהוצרך להיות שם בחינת מלכות, אע"פ שאינה רק בדרך רמז כנזכר. הנה כל זה היה לצורך גדול,
    ונרמז בדברי רז"ל, באומרם כי ד' דברים צריכין חותם בתוך חותם,
    וסימנם חבי"ת: חל"ב בש"ר יי"ן תכל"ת

    (תע"ס, האר"י, ח"ט, עמ. תשפ אותיות עא-עב)

  3. והנה חותם אותיות חומ"ת, כי הם כדמיון חומת העיר המשמרים את בני העיר מפחד האויבים הסובבים מחוץ לעיר, ונמצא כי חותם היסוד וחותם המלכות שבנקבה נרנזו שניהם בפסוק, כמ"ש חומת בת ציון, וירושלים הנקרא מלכות שבה. גם חותם אותיות תחום, לומר עד כאן תחום הקדושה, ומשם והלאה הם הקליפות. וזה עצמו איסור יציאת חוץ לתחום בשבת, שהוא מקום החיצונים שהם חוץ לתחום החיצון, שהיא המלכות שבנוקבא (תע"ס, האר"י, ח"ט, עמ תשפב-ג, אות עו)

השאר תגובה