וַתִּקְרָא שְׁמוֹ בֶּן אוֹנִי וְאָבִיו קָרָא לוֹ בִנְיָמִין

ציון 'נבי ימין' המיוחס לבנה של רחל, בנימין, השוכן בין נווה ימין וצומת כפר סבא מזרח.

ציון 'נבי ימין' המיוחס לבנה של רחל, בנימין, השוכן בין נווה ימין וצומת כפר סבא מזרח

כדי להבין מדוע קוראת רחל לבנה הנולד בן אוני, ואביו יעקב קורא לו בנימין, נתבונן מעט בדברים. יעקב ובני ביתו שבים בדרכם לארץ ישראל מפדן ארם, כאשר רחל נמצאת בשלבי הריון מתקדם. בדרך אפרת היא כורעת ללדת, ומתקשה בלידתה. המילדת מעודדת אותה, ואומרת לה, "אַל תִּירְאִי כִּי גַם זֶה לָךְ בֵּן". מה פירוש הפסוק בפנימיות, כלומר בנפש האדם, שכן התורה נדרשת באדם אחד.

כאשר נולד בן לאדם, נולד בו כוח משפיע, רחל הנבחנת למלכות בנפש האדם היא הרצון לקבל, הרצון לקבל שבאדם מתקשה מאוד כאשר נולד בו רצון להשפיע, מטעם שינוי הצורה, כי כאשר נולד רצון להשפיע הוא יוצא מן הרצון לקבל ועוזב אותו, לכן כתוב על רחל ותקש, כלומר קשה לכוח הקבלה לשחרר ממנו את הבן הנולד, לכן היא קוראת לו בן אוני, כי בזמן שהיה במעיה האיר לה חיות, וכאשר יוצא ממנה, הוא הולך להשפיע לאלקים ואדם, והיות והוא האיר לה, וכעת בצאתו ממנה היא מרגישה בחסרונו היא קוראת לו בן אוני. (הבן שהיה כוחי ואיננו עוד).

אביו של הבן הנולד, יעקב, שמכיר ומוקיר את כוח ההשפעה הטמון בבנו, בהיותו מתנגד לכוחות הקבלה של הגוף, קורא לו בנימין, בן של ארץ ישראל המכונה ימין, שכל רצונה הוא להשפיע לאלקים ואדם.

ופעם הבאה כאשר מי מאתנו מרגיש קושי בתחום מסוים הוא יכול להיות סמוך ובטוח שנולד בו כוח השפעה המכונה בנימין.

מזל טוב