זהר פרשת לך לך מדוע מכנה רשב"י את אברהם אבינו בכנוי אור בהיר

בס"ד

שלום וברכה לכולם,

בשידור החי שהתקיים ביום ג' בפרשת לך לך בזהר, מאמר וימנע מרשעים אות לד, שואל רבי אלעזר מדוע פותחת התורה בלשון יחיד אל אברהם, ואומרת לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך וגו', בשעה שקבוצת אנשים יצאה מאור כשדים בדרך לחרן, שהרי יכלה לנקוט התורה לשון רבים, לכן לכם.

תוך כדי הלימוד עלו שאלות ע"י המשתתפים, בין שאר השאלות שהועלו היו השאלות הבאות: מהי עבודה זרה או מהי עבודת אלילים, במה נבדלת עבודת אלילים מעבודת ה'? מה משמעות שם העיר אוּר, אותה עזבו אברהם ותרח לאחר שהושלך אברהם לכבשן האש, וניצל ממנו, מה משמעות הפועל פתח, בו משתשמים בעלי הזהר, כאשר הם פותחים במאמר, איך אני יכול לפתוח את צינור השפע בחיי ועוד שאלות.

על השאלות השבנו במהלך השידור, אותו הקלטנו לטובת אותם מאזינים ולומדים שלא יכלו להשתתף בשידור החי. בשבוע הבא בעזרת ה', נלמד את זהר פרשת וירא, הנכם מוזמנים להשתתף בו על לחיצה על הקישור הבא, להקליק על חלון שאילת שאלות ולהכנס למערכת הצ'ט של השידור. השידורים הבאים יתקיימו בימי שלישי בשעה 17:00, עדכונים על השידור יהיה ניתן למצוא בדף הפייסבוק של האתר ובטויטר. נשמח לשמוע מכם רשמים ושאלות. ובנתיים, כל טוב והמשך שבוע טוב.

הנה הקלטת השידור מיום שלישי, זהר פרשת לך לך האזנה נעימה לכל


intro/outro: Sammy's Medley, Creative Commons
rss podcast feed